شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

معرفی کامل چای های گیاهی و خواص درمانی آنها

۲۹۵ بازديد
خواص چای های گیاهی
چای های گیاهی مختلفی وجود دارد که هر کدام دارای خواص دارویی بسیاری هستند, با خواص انواع چای گیاهی و طبع آن ها آشنا شوید. -چای های گیاهی پر از آنتی اکسیدان هستند، که برای خنثی کردن اثرات مضر رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو که یکی از دلایل اصلی سرطان می باشد، مفید هستند و فلوراید موجود در چای های گیاهی، سلامت دهانی را بهبود می بخشد و از کرم خوردگی جلوگیری می کند.خواص چای های گیاهی

-ویتامین D موجود در چای گیاهی استحکام استخوان را بهبود می بخشد.

-آنتی اکسیدان EGCG (اپیگالوکاتچین گالات) سلامت قلب پس از حمله قلبی و سکته را بهبود می بخشد.

-چای های گیاهی،بدن ما را با کمی آب مورد نیازشان محافظت می کند. آن ها همچنین به بدن ما کمک می کنند تا با عفونت و تهوع مبارزه کنیم.

بهترین چای های گیاهی و مصارف و مزایای آن ها:
1.یونجه :

اعراب آن را "پدر همه غذاها" می نامند در حالی که افراد غربی آن را علوفه دامی تلقی می کنند. طبق آنچه در بخش سلامت نمناک می گوییم این گیاه غنی از مواد معدنی و مواد مغذی است، که در برابر بیماری های قلبی و سرطان بسیار مفید است و برای کیست یا التهاب مثانه و روماتیسم خوب است.

اشتها را افزایش می دهد و از نفخ و انباشته شدن آب در بدن جلوگیری می کند و یبوست را تسکین می دهد.

2. چای گیاهی ریشه سنبل ختایی:
دارویی نیروبخش برای مشکلات معده، سرماخوردگی، تب، قولنج، و تقویت قلب. این چای را نیز می توان به صورت قطره در چشم و گوش ها ریخت و به طور اعجاب آوری به آنها کمک خواهد کرد.

توجه داشته باشید که همیشه مجبور نیستید از مزایای نوشیدن چای گیاهی استفاده کنید.

3. چای گیاهی بادیان رومی (بادیان ستاره ای) :
به بیرون راندن گاز کمک می کند، گوارش را تقویت می کند، حالت تهوع و درد شکمی را تسکین می دهد، سرفه و سرما خوردگی را تسکین می دهد و به رفع گرفتگی کمک می کند.

تولید شیر را در مادران شیرده تحریک می کند و ممکن است علائم یائسگی را کاهش دهد. همچنین یک ادویه است و می تواند اثر بخشی گیاهان دیگر را نیز افزایش دهد.

4. چای گیاهی کوهوش سیاه :
علائم یائسگی را تسکین می دهد و هنگامی که به عنوان یک شل کننده ماهیچه استفاده می شود، یک درمان ضد التهاب طبیعی برای روماتیسم مفصلی است.

5. اذان الحمار:
تب را پایین می آورد، علائم سرماخوردگی را تسکین می دهد، اثر آرامش بخشی دارد، و در یک نوشیدنی / چای گرم یک اکسپکتورانت عالی است - یعنی، خلط را از بین می برد.

در یک نوشیدنی سرد، یا چای گیاهی، به عنوان ملین خفیف استفاده می شود.

6. بابا آدم:
بهترین تصفیه کننده طبیعی خونی است و به رهایی بدن از وزن اضافیی کمک می می کند و باعث تسکین درد مفاصل، روماتیسم و کمر درد می شود و خارش پوست را تسکین می دهد.

7. چای گیاهی گل گاوزبان :
این چای گیاهی را می توان برای شستن چشمان ملتهب استفاده کرد یا نوشید، برای تصفیه خون، تب و یرقان، و دفع سموم خوب است. همچنین می تواند به عنوان شل شدن خلط استفاده شود.

خواص چای های گیاهی

خواص مصرف چای های گیاهی
8. کوله خاس :
در اروپا محبوب است تا گردش خون ضعیف در پاها (سندرم پای بیقراری) را درمان کند. این گیاه گردش دست ها و پاها را بهبود می بخشد و تورم پاها را کاهش می دهد و ورم مفاصل و روماتیسم را کاهش می دهد. بواسیر را هم می کاهد.

9. چای گیاهی گل همیشه بهار :
در مصرف موضعی، خارش پوست را درمان می کند و التیام را بهبود می بخشد. در مصرف داخلی، مانند یک چایی، ممکن است به جلوگیری از انحطاط ماکولار کمک کند.

10. دانه های زیره :
زیره که در پخت و پز به کار می رود ،یک کمک گوارشی عالی است، گاز را از بدن دفع می کند، حالت تهوع را کاهش می دهد و اشتها را بهبود می بخشد و چنانچه در بخش درمان سرفه و خلط گلو دربخش سلامت نمناک خواندید به بیرون آوردن خلط در سرفه و سرماخوردگی نیز کمک می کند و شیر مادر را در مادران شیرده افزایش می دهد.

11. ارجنگ :
یکی از بهترین درمان های گیاهی برای یبوست است، اما نه عادت، همچنین برای سنگ صفرا و یا شکایات کبدی مفید است. با این حال،مزه تلخ و ناخوشایندی دارد، بنابراین عاقلانه است که به جای اینکه آن را مستقیم بخورید، قرص شکلاتی اش را بخرید و مصرف کنید.

12. چای گیاهی علف گربه :
فواید این چای گیاهی عالی برای پاک سازی کولیک و گاز و گرفتگی عضلات در روده ها مفید است، برای کودکان نیز ایمن است.

13. چای گیاهی بابونه :
مناسب برای هضم، استراحت، روماتیسم و کمر درد، تسکین درد، تسکین تحریک پوست، تسکین سوختگی و چیزهای دیگر!

14. چای گیاهی علف نخودی :
مزاحم باغبان شمرده می شود, مانند اسفناج هم می توان آن را خورد و مرهم خوبی با آن ساخته می شود. هم چنین می تواند تازه, خشک و یا پودر استفاده شود. برای برونشیت, ذات الریه, سرفه, سرماخوردگی, خشونت صدا و التهابات مفید است.

هر چیزی را درمان می کند و تسکین می دهد. یکی از بهترین فواید چای گیاهی در داروسازی خداست.

15. چای گیاهی میخک (یا شکوفه های میخک) :
تسکین دهنده درد است, و استفراغ را کنترل می کند. چای گیاهی اش بهتر است. شما بیشتر مزایای چای گیاهی را دریافت می کنید.

16. گیاه علف شیر :
این گیاه می تواند مانند اسفناج, فواید چای گیاهی خوبی برای مشکلات کلیوی و مثانه باشد, یک شستشو خوب برای پوست است و پوستی شفاف ایجاد می کند و اثر خود را در تب, و برای سنگ مثانه , برای امراض پوستی و استسقا می رساند.

17. چای گیاهی دارچین :
تمیز کردن مغز و فرآیندهای فکری, برای از بین بردن گاز معده و اسهال عالی است. یک ادویه هم محسوب می شود.
منبع:namnak.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.